יום רביעי, 13 בינואר 2016

לביאליסטוק מגיע מוזיאון יהודי

בפניה נרגשת פונים יוזמים מביאליסטוק בבקשה שלהלן:
גבירותיי ורבותיי, התושבים ביאליסטוק וכל החברים של העיר בעולם שלנו!
אנו מבקשים מכם לתמוך ביוזמה כדי ליצור בביאליסטוק "חברתי המוזיאון להיסטוריה ולתרבות היהודית ביאליסטוק". אנחנו רוצים ליצור מקום למורשת היהודית ביאליסטוק; מקום שבו סדנאות, תערוכות ופעילויות חינוכיות אחרות יאפשרו למבקרים יודעים שמורשת. עד היום אין מקום כזה.
במשך עשרות שנים יהודים היוו את רוב תושבי העיר ועם פרוץ מלחמת העולם השניה היוו כמחצית. יהודים תרמו לעיר בכל היבט: כלכלי, חברתי, תרבותי. ביאליסטוק ידועה בעולם בעיקר בגלל המורשת היהודית שלה. מכאן יצאו אנשים ראויים לשבח לעולם של תרבות וציביליזציה: לודוויק זמנהוף (יוצר של אספרנטו), בוריס קאופמן (צלם, זוכה אוסקר), אהרון סיטרואן (מייסד סיטרואן) ואלברט סאבין (חיסון נגד המחלה מגלה היינה המדינה). עד עצם היום הזה, צאצאים רבים של יהודים ביאליסטוק ברחבי העולם ביאליסטוק הוא מקום קסום; מקום שבו גרה, עבדה, אהבה ויצרה כנראה אחת הקהילות היהודיות המעניינים ביותר של המאה העשרים אירופה.
יש הזדמנות ייחודית. היזם Białostocki - Rogowski תרם לנו מקום, וועדת התרבות במועצת העיר ביאליסטוק תומכת בפרויקט שלנו. יש לנו גישה למידע רב ערך בארכיבי המקום ואצל אספנים וצאצאיהם של יהודים ביאליסטוק יש לנו גם רעיון כדרך מודרנית להוביל את המוסד כדי לקדם ביעילות את ההישגים של קהילה ייחודית זו, שתשתף ביאליסטוק במשך עשרות שנים.
אנחנו רוצים, קודם כל, להוביל פעילויות חינוכיות ולשמור על קשר עם התפוצות היהודיות המחוברות רגשית עם ביאליסטוק. אנו זקוקים לתמיכה שלך כדי לאשר את אמונתנו כי מאמצינו הגיוניים; שהם מעוררים עניין ביאליסטוק, פולין והעולם. ולבסוף - הם יכולים לסמוך על התמיכה ושיתוף הפעולה מאוחר יותר, כאשר החלומות שלנו להפוך למציאות.
ג'ון Oniszczuk
szukamypolski@gmail.com
זביגנייב Siwiński
הנשיא "אגודת ידידים של תרבות היהודית"
tpkz_bialystok@wp.pl

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה