יום ראשון, 2 ביוני 2013

מיליארד דולר למימון שירותי רווחה וסיעוד לניצולי שואה

ועידת התביעות הודיעה כי במסגרת שיחות המשא ומתן השנתי שלה עם ממשלת גרמניה, אשר התקיימו לראשונה בירושלים, השיגה התחייבות מממשלת גרמניה לתשלום של כמיליארד דולר לתקופה של ארבע שניםהסכום, אשר יגדל מדי שנה עד 2017, מיועד למימון שעות סיעוד ביתי ושירותי רווחה לניצולים נזקקים ברחבי העולם.

בישראל יועבר מימון מכספים אלה ל"קרן לרווחה של ניצולי השואה בישראל", לארגון "עמך" ולארגונים אחרים המעניקים שירותים חיוניים לניצולים, אשר חל גידול ניכר בצרכים הסוציאליים הדחופים שלהם בשל גילם.

בנוסף, ועידת התביעות פועלת מזה מספר שנים להכרה בצרכים המיוחדים של ניצולים שהיו ילדים בתקופת השואה. במסגרת המו"מ, התחייבה ממשלת גרמניה לנקוט בגישה אוהדת בנושא זה, לקראת דיונים שנקבעו לשנה הבאה. ועידת התביעות וממשלת גרמניה ידונו בטראומות הייחודיות ובתסמינים המאוחרים המופיעים אצל ילדים שעברו את השואה.
 
כמו כן הועלה סכום ההכנסה השנתית לפונים לקבלת פנסיה מקרן סעיף 2 , יוגדל מ-16,000 דולר ל- 25,000 דולר, החל מ-1 ביולי 2013. מעתה יהיו זכאים לקבלת קצבה חודשית מקרן סעיף 2 גם בעלי הכנסה גבוהה יותר, העומדים בקריטריונים אחרים של הקרן, הכוללים את היסטוריית הרדיפה, תשלומים שקיבלו בעבר, הכנסה נוכחית ונכסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה