יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

לזכר יהודי ראדזין פודלסקי


לאחרונה התקיים טכס הסרת לוט מעל שלט לזכר יהודי קהילת ראדזין פודלסקי (Radzyn Podlaski) שבמחוז לובלין. השלט הוצב על גבי אבן בחזית בית הספר המקצועי לשעבר ברחוב ארמיה קריובה, ליד המקום שבו עמד בית הכנסת היהודי העתיק שהוקם בסוף המאה ה-17.  
על השלט נכתב בשלוש שפות - פולנית, עברית ואנגלית - "בקרבת מקום שכן בית הכנסת אשר הכובשים הגרמנים חיללו, הפכו לאורווה והשחיתו. לזכר כ-4,000 יהודי ראדזין והסביבה שנרצחו בשנים 1945-1939 בידי המרצחים הגרמנים"

בטקס נכחו שגריר ישראל בפולין, צבי רב נר ורעייתו, הרב הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך, סגן נשיא הקהילה היהודית בוורשה, אנדז'י זוזולה, יוסף דקר יו"ר ארגון יוצאי לובלין ונכבדי המקום. היוזמה להצבת השלט היא של אדם אפטוביץ, הפועל ללא לאות להנצחת הקהילות היהודיות בפולין.

בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת התגוררו במקום כשלושת אלפים יהודים אשר היוו כ-60% מאוכלוסית המקום, ומספר היהודים במקום לפני פרוץ המלחמה הגיע לכ-4,000. רק 50 יהודים שרדו את השואה.


3 תגובות:

  1. הייתי במקום מרגש זה ב6/8/2013 ,פגשתי אישה מקסימה העובדת בספריה היא ספרה שיש בחור צעיר בגיל סביב 30 שמתעניין מאוד ברדזין הישנה ועשה סרט על יחסים בין יהודים ופולנים לפני מלחמת העולם השנייה. הסרט מעניין. עם משהו מתעניין כדאי ליצור איתו קשר. הוא בעל פאב של בירה. הביקור היה מרגש ברמות

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום, אני מתכוון להגיע לעיירה שממנה הגיעה משפחת אימי. האם יש לכם אפשרות לשלוח לי פרטים נוספים על האיש והפאב או פרטי קשר אחרים. אשמח מאד לשוחח kobisp@gmail.com

      מחק
    2. שלום, אני מתכוון להגיע לעיירה שממנה הגיעה משפחת אימי. האם יש לכם אפשרות לשלוח לי פרטים נוספים על האיש והפאב או פרטי קשר אחרים. אשמח מאד לשוחח kobisp@gmail.com

      מחק